1.ATENȚIE:
Ø Depunerea cererii și a documentelor necesare, potrivit legii, în vederea eliberării unui act de identitate (CIS, CIP sau reședință) se face exclusiv pe bază de programare online pe site-ul www.evp-albaiulia.ro
Ø Depunerea cererii și a documentelor necesare, potrivit legii, în vederea eliberării cărții electronice de identitate (CEI) se face exclusiv pe bază de programare online prin accesarea portalului HUB Servicii MAI https://hub.mai.gov.ro/cei/programari.
Nu se fac programări online pentru eliberarea documentelor.
2. Program de lucru
cu publicul
Primiri acte CEI și CIS (cu programare prealabilă pe site-ul
Hub.mai.gov.ro/cei/programari:
Luni-Joi: 08:30-12.30, 14.00-15.30
Vineri: 08:30-13:00
Eliberări acte CEI și CIS:
Luni-Vineri: 10.00 - 12.00, 14.00-15.30
Relații la:
Telefon: 0258/815565
E-mail: spclep@apulum.ro
Adresa:
Calea Moților nr.5A
3. Termenul de eliberare al actelor de identitate, care nu implică verificări suplimentare, este de minim 20 de zile, calculat de la dată înregistrării cererii. Pentru CEI termenul de eliberare este cel primit prin email.
Pentru eventuale nelămuriri, vă rugăm să vă
adresați șefului serviciului pentru audiență, de luni până vinerei, în intervalul orar, 9.00-12.00.
4. Având în vedere prevederile art.321 alin. I și 2 din noul Cod civil
coroborat cu art 322 alin. I din același act normativ, obligativitatea de a
informa funcționarul de evidență a persoanelor cu privire la faptul că imobilul
a fost notat în cartea funciară ca locuință a familiei revine găzduitorului.
În situația în care imobilul a fost notificat în cartea funciară ca locuință a familiei, este necesar și consimțământul scris al celuilalt soț în cazul primirii în spațiu a unei terțe persoane.
5. TAXE
Contravaloarea CIP, în cuantum de 1 leu se achită la casieria din incinta instituției sau la stațiile de plată SelfPay.
Ø CEI și CIS
Contravaloarea CEI și CIS se achită la ghișeele unităților CEC Bank în contul colector al Companiei Naționale"Imprimeria Nașională"- SA și la stațiile de plată SelfPay.
6.Termenul de valabilitate al cărților de identitate:
(1) Cartea de identitate se eliberează:
a) cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;
b) cu valabilitate de 7 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 de ani;
c) cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 25 de ani;
d) cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 55 de ani.
(1^1) Începând cu data eliberării primei cărţii electronice de identitate la nivel naţional, cartea de identitate se eliberează cu valabilitatea prevăzută de dispoziţiile alin. (1), dar nu mai mult de data de 3 august 2031.
(2) *) Începând cu data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cartea de identitate simplă şi cartea electronică de identitate se eliberează:
a) cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 - 2 ani;
b) cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 2 şi 14 ani;
c) cu valabilitate de 5 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;
d) cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;
e) cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 70 de ani.
7. Titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite eliberarea unui nou act de identitate, după cum urmează:
a) cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile, în situaţia prevăzută la alin. (1) lit. a);
b) în termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), c) şi d) - j);
c) oricând, în situaţia prevăzută la alin. (1) lit. c^1) şi k).
(3) Actul de identitate valabil rămâne în posesia titularului până la data înmânării noului document.
8. Neprezentarea tuturor documentelor la data depunerii cererii pentru eliberarea unui act de identitate atrage pierderea rezervării.
9. Neprezentarea la ghișeu la ora programată atrage anularea rezervării.
10. ATENŢIE!!
Prezentarea documentelor originale este obligatorie.
Persoanele cărora le-a fost emis până în prezent un act de identitate, la depunerea cererii pentru eliberarea CEI / CIS num mai au obligația de a prezenta:
- certificatul de naștere, dacă informația referitoare la actul de naștere a fost colectată anterior și dacă există în R.N.E.P. datele cu privire la numele de famile și prenumele titularului, prenumele părinților, data și locul nașterii ori schimbarea sexului.
- certificatul de căsătorie, ori după caz, hotărârea / certificatul de divorț, dacă în R.N.E.P. au fost preluate date cu privire la modificările intervenite în statutul civil ori cu privire la numele de familie al persoanei.
Au obligația prezentării la momentul depunerii CEI sau CIS a actelor care dovedesc statutul civil (certificat de naștere și/sau căsătorie, după caz hotărârea / certificatul de divorț), următoarele categorii de persoane:
a) persoana care nu deține un act de identitate, respectiv minorul cu vârsta între 0-18 ani,
b) titularul buletinului de identitate,
c) persoana care a dobândit/ redobândit cetățenia română,
d) persoana care își schimbă domiciliul din străinătate în România,
e) persoana care își declară domiciliul în străinătate,
f) persoana care are domiciliul în străinătate și locuiește temporar în România.
Conform Articolului 3^1 din Legea nr. 9/2023 se asigură fotocopierea documentelor originale prezentate.
Potrivit art.10 din Legea 119/1996, cu privire la actele de stare civilă, certificatele de stare civilă plastifiate ori modificate sau completate fără drept sunt nule și nu sunt acceptate de către instituțiile publice inclusiv de către SPCLEP Alba Iulia.
Cererea pentru eliberarea actului de identitate se depune personal, iar actul de identitate se eliberează titularului sau împuternicitului cu procură specială.
În situaţia cetăţenilor români care au domiciliul în România şi se află temporar în străinătate, eliberarea cărţii de identitate se poate face prin intermediul altei persoane, pe bază de procură specială, autentificată la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din ţara în care se află solicitantul. În cuprinsul procurii trebuie să se regăsească, în mod obligatoriu, scopul pentru care aceasta a fost eliberată, respectiv depunerea cererii pentru eliberarea actului de identitate şi/sau ridicarea actului de identitate.
Cazurile speciale privind eliberarea unui act de identitate se soluționează pe bază de audiență la șeful serviciului, de luni-vineri, în intervalul orar 10.00-12.00.
Actul de identitate se înmânează personal titularului, pe bază de semnătură.
În cazul în care, după depunerea cererii, titularul nu se mai poate prezenta pentru ridicarea actului de identitate, înmânarea acestuia se realizează astfel:
a) pentru titularul care se află în ţară, unei persoane împuternicite pe bază de procură specială autentificată la notarul public român;
b) pentru titularul aflat temporar în străinătate, unei persoane împuternicite pe bază de procură specială autentificată la misiunile diplomatice sau oficiile consulare de carieră ale României din statul respectiv ori la autorităţile străine competente. În acest ultim caz, procura va fi prezentată tradusă şi legalizată, potrivit normelor în vigoare;
În cuprinsul procurii speciale prevăzute la alin. (2) lit. a) şi b) se înscrie, în mod obligatoriu, scopul pentru care aceasta a fost eliberată, respectiv "ridicarea actului de identitate".
Persoana împuternicită şi cea desemnată care solicită ridicarea sau, după caz, primeşte actul de identitate, în numele titularului, prezintă documentele care fac dovada identităţii şi a calităţii sale.
În cazul minorilor, cu vârsta între 0-14 ani, CEI se înmânează unuia dintre părinți/persoanei menționate la art. 12¹din OUG nr.97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare, iar minorilor cu vârsta între 14-18 ani, CEI sau CIS se poate înmâna personal sau unuia dintre părinți / reprezentantului legal.