Ajutor
Condiții de utilizare

Transcriere certificat de deces

Transcriere certificat de deces


Acte necesare:

  • certificatul (extrasul) apostilat sau supralegalizat, după caz – original + traducerea în limba română, legalizată şi autentificată în ţară de un notar public iar în străinătate de oficiul consular român din statul de reşedinţă, SAU extras multilingv (după caz);
  • declaraţia (apostilată sau supralegalizată, după caz) cu privire la faptul că nu s-a mai solicitat transcrierea certificatului de deces la alte instituţii în ţară sau în străinătate + traducerea în limba română, legalizată şi autentificată în ţară de un notar public iar în străinătate de oficiul consular român din statul de reşedinţă, public;
  • certificatele de stare civilă ale decedatului, în original;
  • actele de identitate decedat şi petent (după caz, adeverinţă de ultim domiciliu, paşaport CRDS) şi pentru mandatar;
  • procura specială autentificată în ţară de un notar public, iar în străinătate de oficiul consular român din statul de reşedinţă/ notar public apostilată (supralegalizată) pentru transcrierea certificatului si ulterior pentru ridicarea certificatului transcris şi a extrasului multilingv, după caz.

Cererile de transcriere se adresează personal sau prin împuternicit cu procură specială și se preiau de către ofițerul de stare civilă direct în fluxul informatic, iar documentele necesare se prezintă în original, urmând a fi scanate și restituite

În cazul transcrierii certificatului/extrasului de deces/extrasului multilingv al actului de deces, cererea se soluţionează fie de S.P.C.L.E.P. sau primăria unităţii administrativ-teritoriale a locului de domiciliu al solicitantului, fie de S.P.C.L.E.P. sau primăria ultimului domiciliu avut în ţară de către persoana decedată; în cazul solicitanţilor cu statut de cetăţean român cu domiciliul în străinătate, cererea se poate soluţiona de S.P.C.L.E.P. sau primăria de la ultimul domiciliu avut în ţară de către decedat.