Transcriere certificat de deces
Acte necesare:
- certificatul
(extrasul) apostilat sau supralegalizat, după caz – original +
traducerea în limba română, legalizată şi autentificată în ţară de un notar
public iar în străinătate de oficiul consular român din statul de
reşedinţă, SAU extras multilingv (după caz);
- declaraţia
(apostilată sau supralegalizată, după caz) cu privire la faptul că nu
s-a mai solicitat transcrierea certificatului de deces la alte instituţii în
ţară sau în străinătate + traducerea în limba română, legalizată şi
autentificată în ţară de un notar public iar în străinătate de oficiul consular
român din statul de reşedinţă, public;
- certificatele
de stare civilă ale decedatului, în original;
- actele
de identitate decedat şi petent (după caz, adeverinţă de ultim domiciliu,
paşaport CRDS) şi pentru mandatar;
- procura
specială autentificată în ţară de un notar public, iar în străinătate de
oficiul consular român din statul de reşedinţă/ notar public apostilată
(supralegalizată) pentru transcrierea certificatului si ulterior pentru
ridicarea certificatului transcris şi a extrasului multilingv, după caz.
Cererile de transcriere se adresează personal sau prin împuternicit cu
procură specială și se preiau de către ofițerul de stare civilă direct în
fluxul informatic, iar documentele necesare se prezintă în original, urmând a
fi scanate și restituite
În cazul transcrierii
certificatului/extrasului de deces/extrasului multilingv al actului de deces,
cererea se soluţionează fie de S.P.C.L.E.P. sau primăria unităţii
administrativ-teritoriale a locului de domiciliu al solicitantului, fie de
S.P.C.L.E.P. sau primăria ultimului domiciliu avut în ţară de către persoana
decedată; în cazul solicitanţilor cu statut de cetăţean român cu domiciliul în
străinătate, cererea se poate soluţiona de S.P.C.L.E.P. sau primăria de la
ultimul domiciliu avut în ţară de către decedat.