Ajutor
Condiții de utilizare

Înscrierea menţiunii de deces intervenit în străinătate

Înscrierea menţiunii de deces intervenit în străinătate

Acte necesare:

  • certificatul (extrasul) apostilat sau supralegalizat, după caz– original + traducerea în limba română, legalizată şi autentificată în ţară de un notar public, iar în străinătate de oficiul consular român din statul de reşedinţă SAU extras multilingv(după caz);
  • actele de identitate petent şi mandatar (după caz, adeverinţă de ultim domiciliu, paşaport CRDS);
  • certificatul de căsătorie – original;
  • certificatul de naştere;
  • procură specială autentificată în ţară de un notar public, iar în străinătate la notar public, apostilată /supralegalizată,după caz şi tradusă in România (pentru înscrierea menţiunii de deces pe marginea actului de căsătorie si ulterior pentru solicitarea şi ridicarea certificatului de căsătorie cu menţiunea de deces şi /sau adeverinţă de naştere/ căsătorie cu menţiuni )

Cererea se adresează personal sau prin împuternicit cu procură specială la S.P.C.L.E.P. sau, după caz, primăria din cadrul unităţii administrativ-teritoriale unde nu funcţionează S.P.C.L.E.P., care are în păstrare actul și se preia de către ofițerul de stare civilă direct în fluxul informatic, iar documentele necesare se prezintă în original, urmând a fi scanate și restituite.