Înscrierea menţiunii de deces intervenit în străinătate
Acte necesare:
- certificatul (extrasul) apostilat sau supralegalizat, după caz–
original + traducerea în limba română, legalizată şi autentificată în
ţară de un notar public, iar în străinătate de oficiul consular
român din statul de reşedinţă SAU extras multilingv(după caz);
- actele de identitate petent şi mandatar (după
caz, adeverinţă de ultim domiciliu, paşaport CRDS);
- certificatul de căsătorie – original;
- certificatul de naştere;
- procură specială autentificată în ţară de un
notar public, iar în străinătate la notar public, apostilată /supralegalizată,după
caz şi tradusă in România (pentru înscrierea menţiunii de deces pe
marginea actului de căsătorie si ulterior pentru solicitarea şi ridicarea
certificatului de căsătorie cu menţiunea de deces şi /sau adeverinţă de
naştere/ căsătorie cu menţiuni )
Cererea se adresează personal
sau prin împuternicit cu procură specială la S.P.C.L.E.P. sau, după caz,
primăria din cadrul unităţii administrativ-teritoriale unde nu funcţionează
S.P.C.L.E.P., care are în păstrare actul și se preia de către ofițerul
de stare civilă direct în fluxul informatic, iar documentele necesare se
prezintă în original, urmând a fi scanate și restituite.