Înscrierea menţiunii de căsătorie şi divorţ intervenite în străinătate
Acte necesare:
Mențiunile se înscriu numai cu aprobarea D.P.C.E.P. Alba
Hotărârile iniţiate şi pronunţate înainte de data de 01.08.2022 care NU oferă toate elementele necesare punerii în aplicare, în special caracterul definitiv al acesteia, precum şi data la care devine executorie trebuie să fie însoţite:
- fie de Anexa I la Regulamentul CE nr. 2201/2003 din 27.11.2003 privind competenţa, recunoaşterea şi executarea hotărârilor judecătoreşti în materie matrimonială eliberat în temeiul articolului 39;
- fie de Anexa II la Regulamentul UE nr. 2019/1111 din 25.06.2019 privind competenţa, recunoaşterea şi executarea hotărârilor în materie matrimonială şi în materia răspunderii părinteşti şi privind răpirea internaţională de copii eliberat în temeiul articolului 36.
Hotărârile iniţiate şi pronunţate după data de 01.08.2022 care NU oferă toate elementele necesare punerii în aplicare, în special caracterul definitiv al acesteia, precum şi data la care devine executorie trebuie să fie însoţite, NUMAI de Certificatul prevăzut în Anexa IIla Regulamentul UE nr. 2019/1111 din 25.06.2019 privind competenţa, recunoaşterea şi executarea hotărârilor în materie matrimonială şi în materia răspunderii părinteşti şi privind răpirea internaţională de copii eliberat în temeiul articolului 36.
Cererea privind înscrierea menţiunii de căsătorie încheiată în străinătate şi de desfacere a acesteia prin divorţ ori încetare prin decesul unuia dintre soţi se soluţionează de către S.P.C.L.E.P. sau, după caz, primăria unităţii administrativ-teritoriale care are în păstrare actul de naştere exemplarul I al soţului care solicită înscrierea menţiunilor şi este însoţită de certificatul/extrasul de căsătorie/extrasul multilingv al actului de căsătorie, sentinţa/certificatul de divorţ sau certificatul/extrasul de deces/extras multilingv al actului de deces, traducerea legalizată a acestora în limba română, după caz, prezentate în original, precum şi orice alte documente necesare înscrierii menţiunii.
Toate cererile adresate structurilor de stare civilă se realizează personal și se preiau de către ofițerul de stare civilă direct în fluxul informatic, iar documentele necesare se prezintă în original.
În situaţia în care cererea de înscriere a menţiunilor nu este depusă de către titular, declaraţiile pe propria răspundere, autentificate, trebuie date de către persoanele abilitate separat şi NU în cuprinsul procurii.