Înscrierea menţiunii de căsătorie şi deces intervenite în străinătate
Acte necesare:
- certificatul de căsătorie precum şi certificatul de deces (extrasul) apostilat sau supralegalizat, după caz – original +
traducerea în limba română, legalizată şi autentificată în Romania, de un
notar public, iar în străinătate de oficiul consular român din statul de
reşedinţă; sau extras multilingv(după caz);
- declaraţie (apostilată sau supralegalizată, după caz) cu numele de familie după căsătorie + traducerea în
limba română, legalizată şi autentificată de un notar public;
- actele de identitate petent şi/sau mandatar (după caz, adeverinţă de ultim domiciliu, paşaport
CRDS);
- certificatul de naştere;
- procura specială autentificată în ţară de un notar public, iar în străinătate de oficiul
consular român din statul de reşedinţă/ notar public, apostilată SAU
supralegalizată (după caz) – în original + traducerea în limba
română, legalizată şi autentificată în
ţară de un notar public, iar în străinătate de oficiul consular
român din statul de reşedinţă (pentru înscrierea menţiunii de
căsătorie şi deces pe marginea actului de naştere si ulterior pentru
solicitarea şi ridicarea unei adeverinţe de naştere cu menţiuni sau a unui
certificat de naştere cu menţiuni/extras multilingv)
Cererile de transcriere se soluţionează de către S.P.C.L.E.P. sau de
către primăria unităţii administrativ-teritoriale de la locul de
domiciliu/ultimul domiciliu avut în România al titularului sau al
solicitantului, după caz, cu aprobarea primarului şi cu avizul conform al
şefului S.P.C.J.E.P./S.P.C.L.E.P. al sectorului municipiului Bucureşti.
În situaţia în care cererea de
înscriere a menţiunilor nu este depusă de către titular, declaraţiile pe
propria răspundere, autentificate, trebuie date de către persoanele
abilitate separat şi NU în cuprinsul procurii.
Documentele se prezintă în
original, pentru a fi scanate de ofițerul de stare civilă după care vor fi
restituite.