Ajutor
Condiții de utilizare

Acordarea Venitului Minim de Incluziune

CONDIȚIILE DE ACORDARE A VENITULUI MINIM DE INCLUZIUNE ACORDAT POTRIVIT LEGII NR.196/2016 (informații sumare)


Venitul minim de incluziune se compune din următoarele categorii de ajutoare financiare:

ajutorul de incluziune (vechiul ajutor social) care reprezintă ajutorul financiar acordat familiilor și persoanelor singure și ale căror venituri nete lunare ajustate sunt de până la 346 lei inclusiv,

ajutorul pentru familia cu copii (vechea alocație pentru susținerea familiei) care reprezintă ajutorul financiar acordat familiilor ale căror venituri nete lunare ajustate sunt de până la 879 lei inclusiv și care au în întreținere unul sau mai mulți copii în vârstă de până la 18 ani.


Aici regăsiți informații complete, detaliate, privind condițiile de acordare a venitului mimim de incluziune, în format PDF


Modul de calcul al venitului minim de incluziune (cuantumuri), în format PDF

Acte necesare

pentru acordarea venitului minim de incluziune acordat potrivit Legii nr.196/2016


Acte privind locuința de domiciliu

  • Contract de vânzare-cumpărare / Extras CF - în cazul proprietarilor.

  • Contract de închiriere înregistrat la ANAF – în cazul chiriașilor.

  • Contract de comodat autentificat la notar – în cazul comodatarilor.

  • Contract de închiriere public ( locuințe sociale, locuințe de necesitate, locuințe de stat, ANL), (după caz).

  • Contract cu clauză de întreținere sau Extras CF – în cazul persoanelor care au înstrăinat locuința în baza unui contract cu clauză de întreținere sau uzufruct.


Acte privind componența familiei

  • Actele de identitate ale tuturor membrilor familiei sau al persoanei singure.

  • Certificat de naștere pentru membrii familiei care nu au împlinit vârsta de 14 ani.

  • Sentință judecătorească de divorț definitivă, sau certificat de deces, după caz.

  • Hotărârea judecătorească sau a Comisiei pentru protecția copilului privind plasamentul copilului la o familie sau persoană, după caz.

  • Hotărârea judecătorească de instituire a tutelei, după caz.


Acte privind veniturile familiei sau ale persoanei singure

  • Adeverință de venit cuprinzând salariul net și valoarea tichetelor de masă, realizate în luna anterioară depunerii cererii – în cazul persoanelor angajate.

  • Adeverință eliberată de ANAF – în cazul persoanelor care realizează venituri din activițăți independente.

  • Cupon de pensie din luna anterioară depunerii cererii – în cazul pensionarilor.

  • Cupon indemnizație șomaj.

  • Cupon sau decizie - maternitate, handicap sau plasament.


Alte documente


  • Adeverință eliberată privind înscrierea și frecventarea cursurilor unei unități de învățământ, pentru copiii de vârstă preșcolară și școlară (grădiniță, școală),upă caz.

  • Acte medicale care dovedesc incapacitatea de a presta orele de munca in folosul comunitatii.

  • Extras de cont bancar eliberat de o unitate bancară din România pe numele solicitantului în cazul persoanelor care solicită plata dreptului în cont bancar, după caz.

  • Familiile sau persoanele singure care dețin în proprietate autovehicul, vor depune odată cu cererea și copia talonului de înmatriculare, în vederea atestării vechimii acestuia.